Festival Maig

MAIG & ART

Gerard Torres Sanmartí presenta allò que no ha de ser ensenyat. Presenta allò que s’amaga, que no té una funció exacta i que participa del desordre general de l’estudi d’un pintor.

Al voltant d’un mosaic tèxtil, l’autor reflexiona sobre la construcció i destrucció de l’art, la natura, el patrimoni, la societat i el planeta. En paraules del mateix artista: “podem parlar d’un resultat residual com un sistema complex que conté paràmetres de la teoria del caos, de la fragmentació de l’obra o del nomadisme del procés. La importància en el meu treball està en captar i fer desenvolupar el caràcter residual de la creació artística, ja que aquesta pot visibilitzar informació sobre una xarxa complexa i que porta amb si aspectes que humanitzen la producció artística.”

 

Una altra frontera per on transita la mostra, i l’artista, és el de la pintura o art autònom, que en aquest cas cobra un altre sentit allunyat de la creació pura pel simple fet de no mostrar l’acabat sinó el producte descartat. Bona mostra d’això són les obres de la sèrie Landscape, produïda amb restes de pintura seca, oli sobre tela i collage. 

 

Unes obres que poden remetre a les estratigrafies geològiques o a les piles de residus i porqueria d’algun abocador -muntanyes planes de color-.